Mondhygiënepraktijk & patiëntenwerving

Wijzigingen in wet- en regelgeving, het internet en een grotere behoefte aan eigen regie hebben voor fundamentele veranderingen gezorgd in hoe individuen omgaan met zorgverlening. Het publiek laat zich niet langer leiden door een verwijzing van de tandarts of een andere specialist maar gaat zelf op zoek naar een mondhygiënist. Voor zelfstandige mondhygiënisten is hierdoor het belang van actieve patiëntenwerving groter als ooit. 

De nieuwe patiënt

De beeldvorming rondom zorg en welzijn is fundamenteel veranderd. Wij gaan actiever om met de eigen gezondheid en zijn vrijer dan ooit om zelf een zorgverlener uit te kiezen. Het internet speelt hierin een belangrijke rol. De patiënt kan op elk willekeurig moment zorgaanbieders onderling vergelijken en een keuze maken op basis van persoonlijke voorkeur. 

De beeldvorming rondom de kwaliteit van de zorgverlenging, de informatievoorziening, de mate van inspraak in het behandeltraject en de servicegraad zijn belangrijke factoren in dit keuzeproces. Uitstraling, informatievoorziening en aanwezigheid spelen dan ook een steeds groter wordende rol in het werven van nieuwe patiënten.

Toenemende concurrentie

Binnen de mondzorg is een toename te zien van multidisciplinaire praktijken en ketens. Verwijzingen worden hiermee vaker een interne aangelegenheid, waardoor er een terugval van verwijzingen naar onafhankelijke mondhygiënepraktijken ontstaat. 

Wie onafhankelijk wil blijven zal andere wegen moeten bewandelen om de instroom van nieuwe patiënten te laten doorlopen. Hierbij zal niet alleen de concurrentie moeten worden aangegaan met multidisciplinaire praktijken en ketens maar ook met andere mondhygiënepraktijken.

Afhankelijk van verwijzingen

Afhankelijkheid zijn van verwijzingen neemt risico’s met zich mee. De verwijzende partij kan zonder opgave van reden besluiten om niet meer direct naar een bepaalde zorgverlener door te verwijzen. In het geval van indirecte verwijzingen zal de patiënt zelf op zoek moeten naar een mondhygiënist.

Naast verwijzingen, terugkerende patiënten en mond tot mond reclame opent het inzetten van marketing middelen de deur naar een vierde manier van patiëntenwerving.  Met een goed doordachte marketingaanpak kunnen de risico’s die inherent verbonden zijn aan een te grote afhankelijkheid van andere zorgspecialisten het hoofd worden geboden.

Upventure en Mondhygiëne

Upventure helpt praktijkhouders bij het ontwikkelen en het in de markt zetten van een sterk en groeiend merk. Wij bouwen aantrekkelijke gebruiksvriendelijke websites en richten integrale online en offline marketingcampagnes gericht op het meetbaar binnenhalen van nieuwe patiënten.

Voor onze klanten realiseren wij een constante instroom van nieuwe patiënten. Onze datagedreven aanpak zorgt ervoor dat wij onze marketingcampagnes continu kunnen optimaliseren voor lagere kosten en betere resultaten. Wilt u meer weten over ons en wat wij voor uw praktijk kunnen betekenen? Neem contact met ons op voor een telefonisch adviesgesprek. Wij vertellen u graag meer over de mogelijkheden. Bel ons op 010- 261 31 31 of maak een afspraak. 

White paper patiëntenwerving

Benieuwd naar wat integrale marketing voor uw praktijk kan doen? In samenwerking met E-Dental presenteert Upventure de white paper “Mondzorgpraktijk & patiëntenwerving: Integrale marketing voor de ondernemende mondhygiënist”. Download nu de white paper.

Contact

Meer weten over onze diensten? Benieuwd naar wat wij voor uw onderneming kunnen betekenen? Neem contact met ons op. Wij horen graag van u.

E-mail: 

i[email protected]

Telefoon:

010-261 31 31

 

KVK: 

58543198 

BTW-nummer: 

8530.82.807

Rekeningnummer: 

NL03 TRIO 0197 7070 33 Triodos

Copyright Upventure 2020. All rights reserved.