"Contentmarketing"

Contentmarketing

Opvallen in het huidige digitale landschap hangt in toenemende mate af van uitstraling en impact. De wijze waarop de boodschap aansluit bij de  behoeften en verwachtingen is bepalend voor de aantrekkingskracht die op de ontvanger wordt uitgeoefend. De kunst is dan ook om te voorzien in de informatiebehoefte op een manier die tot de verbeelding spreekt en impact creëert.

Contentmarketing is gericht op het creëren en verspreiden van relevante en bruikbare informatie met als doel het aantrekken van nieuwe en bestaande klanten. Waardevolle, aantrekkelijk gepresenteerde content zorgt ervoor dat wij geïnteresseerd raken in de geboden oplossing en op natuurlijke wijze de informatiepaden bewandelen die ons voorzien van de meest waardevolle informatie.

Maar wat is waardevolle informatie? Wat voor de één belangrijk is, is voor de ander misschien bijzaak. De één heeft meer met feiten en cijfers terwijl een ander zich eerder zal laten leiden door de ervaringen van gelijkgestemden. Ook is de fase van het kooptraject waarin iemand zich bevind een belangrijke factor. Zo zal iemand met weinig kennis van een onderwerp zich breed willen informeren, terwijl iemand die precies weet waar die naar op zoek is misschien eerder zal kijken naar de specificaties van een bepaald product of dienst.

In een landschap waarin de doelgroep zich met uiteenlopende informatiebehoeften op vele verschillende kanalen en media bevindt, biedt een coherente communicatiestrategie uitkomst. Upventure helpt organisaties bij het tot stand brengen van een conversiegericht communicatieplan en creëert content die aansluit bij uw klanten door rekening te houden met de verschillende buying persona’s die uw doelgroep rijk is, met de fase van het kooptraject waarin iemand zich bevindt, met de media waarop de informatie kenbaar wordt gemaakt en met de doelen van uw organisatie.