"Integrale Marketing"

Integrale Marketing

Het internet biedt een meervoud aan kanalen om uw doelgroep mee te bereiken, maar welke kanalen passen het beste bij het bereiken van uw doelstellingen en hoe en op welke wijze bent u hierop aanwezig? Het is niet alleen van belang om de juiste kanalen en media te identificeren, maar ook om uw aanbod op een aansprekende manier aan de doelgroep kenbaar te maken.

Het bepalen van de juiste marketing mix tussen betaalde en onbetaalde kanalen zoals e-mailing, social media, online advertising en affiliate netwerken hangt af van waar de doelgroep zich begeeft, wat hen beweegt en in welke fase van het aankooptraject zij zich bevinden. Het is dan ook van belang om doormiddel van een datagedreven analyse de doelgroepen, kanalen en media te identificeren zodat vastgesteld kan worden hoe, en op welke wijze, de beschikbare middelen kunnen worden ingezet voor maximale impact en resultaat.

Door de communicatie centraal aan te sturen ontstaat er meer controle over de omgeving en de kosten. Bovendien zorgt een integrale marketingstrategie voor meer cohesie; doordat de centrale boodschap op consequente, eenduidige wijze over alle kanalen en media wordt uitgedragen ontstaat een onderling zelfversterkend effect dat leidt tot meer merkvertrouwen en uiteindelijk betere resultaten.

Upventure ontwikkelt en implementeert conversiegerichte, integrale marketing strategieën met een focus op new business, klantloyaliteit en conversie. Van omgevingsanalyse tot het inrichten van de juiste kanalen en media; van budget allocatie tot het creëren van waardevolle content om de interactie met de doelgroep op aansprekende wijze mee aan te gaan staan wij organisaties bij met het vormgeven van de gehele customer journey.